♪ KEPADA YANG ESA KU POHONKAN SEMOGA TEMPATMU DI SISINYA.. ♫

Thursday, 19 July 2012

Gangster!



Tercungap-cungap nafas adikku datang memanggilku di bilik. Ketika itu aku sedang leka melayari laman muka buku.

"Dah kenapa dengan kau ni?" soal aku kehairanan.

"Wei, tadi Nasir bagitau aku ada 1 group cina gangster berkumpul kat simpang bawah tu. Siap bawak kayu belati, aku rasa diorang carik kau ni Sham!" kata adik aku. Aku mulai kehairanan.

"Takkan sebab kalah main snooker sampai nak repeat kot?" soal aku. Adik aku hanya mengangkat bahu tanda tak tahu.

Aku segera bangkit, mempersiapkan diri. Soal nyawa bukan satu permainan bagiku. Kalau sebab kalah snooker sampai susun orang nak lanyak aku, aku tak akan berdiam diri.

Pedang samurai yang tersimpan di dalam almari telah aku keluarkan dari sarungnya. Dengan langkah seorang satria, aku menuju ke luar rumah menanti kedatangan mereka yang mahu membuat kacau.

Terketarlah hatiku dek degupan deras jantungku saat terlihat kelibat hampir 5 orang lelaki cina lengkap bersenjata kayu belati berjalan menuju ke arahku.

"Wan, andai pertempuran ni meragut nyawa aku maka sampaikanlah salam sayang aku pada mak dan ayah!" pesanku kepada adikku.

Tanganku mulai menggenggam kemas pedang, menanti untuk membuat serangan awal sebelum aku diserang. Mereka semakin hampir kepada aku.

"Kawan, apa pasal lu pegang ini pedang?" tanya salah seorang dari kumpulan lelaki cina tersebut.

"Gua dengar lu datang angkat kayu mau hantam gua pasal tak puas hati kalah snooker semalam!" jawabku marah.

"Ini kayu ke?? Haiya, gua angkat ini kayu pasal itu lu punya jiran punya anjing selalu kejar gua maa! Semalam dia sudah mau gigit sama gua, itu pasal la ini hari gua angkat kayu jalan sini mau hantam dia kalau dia kejar gua lagi!" jawab lelaki tersebut.

Aku yang sudah kemalu-maluan mula merenung adik aku tanda tak puas hati! Cilakak dia!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...