♪ KEPADA YANG ESA KU POHONKAN SEMOGA TEMPATMU DI SISINYA.. ♫

Thursday, 3 November 2011

Misteri Mimpi Syakilla


Oh, ini pastinya bukan sebuah lagu yang pernah dipopularkan oleh kumpulan Wings. Ini adalah kisah mengenai seorang gadis bernama Syakilla. Seorang yang terkenal dengan perwatakan yang lembut tetapi sering dihantui oleh mimpi-mimpi yang menakutkan.

Sebenarnya kejadian misteri ini menimpa Syakilla semenjak dia menamatkan pengajian di universiti lebih kurang 3 tahun yang lepas. Syakilla sering dihantui mimpi-mimpi menakutkan hingga adakalanya dia menangis, termenung dan meroyan sendirian. Keadaan ini memaksa rakan-rakannya menjauhkan diri darinya kecuali Siti, seorang rakan yang sentiasa cuba memahami Syakilla.

Disebabkan mimpi-mimpinya itu telah menjadikan Syakilla seorang yang dirundum kemurungan, Siti mencadangkannya pergi berubat dengan seorang ustaz yang terkenal dengan ilmu perubatannya iaitu Ustaz Amran.

Pada awalnya Syakilla enggan tetapi akhirnya dia bersetuju setelah turut dipujuk oleh ibubapanya. Maka bertemulah Syakilla dengan Ustaz Amran.

"Benar ke kata orang yang kamu kerap alami mimpi-mimpi ngeri sehingga menyebabkan kamu mengalami kemurungan?" soal Ustaz Amran.

Syakilla tidak menjawab sebaliknya tunduk mendiamkan diri. Ibunya cuba memujuk Syakilla supaya menceritakan apa yang berlaku hingga menyebabkan dia jadi seorang gadis sasau. Akhirnya Syakilla bersuara.

"Sebenarnya saya tak mimpi apa-apa pun," jawab Syakilla mengejutkan semua yang ada.

"Sudah tu kenapa kawan-kawan kamu kata kamu meracau, termenung, menangis tak tentu pasal setiap kali kamu tidur?" soal Ustaz Amran inginkan kepastian.

"Saya tertekan sebab belum lunaskan pinjaman PTPTN saya. Tu yang buat saya runsing," jawab Syakilla. Semua yang ada menepuk dahi masing-masing.


p/s : Lunaskanlah pinjaman PTPTN anda!

2 comments:

sis92 said...

hahaha mengong..wuu tknk bayar balik boleh :P

Lea Isnawi said...

hahahaha

bikin cuak mak bapak je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...