♪ KEPADA YANG ESA KU POHONKAN SEMOGA TEMPATMU DI SISINYA.. ♫

Friday, 4 November 2011

Misteri Pontianak Jam 12


Setiap kali jam 12 malam, mesti penduduk sekitar Kampung Limau Mandarin pasti akan pulang ke rumah serta-merta. Ini semenjak tersebarnya cerita oleh beberapa kutu kampung yang mendakwa terserempak dengan pontianak yang kebetulan mesti berlaku pada jam 12.

Perkara ini sangat meresahkan penduduk kampung yang bekerja di bandar kerana mereka sering pulang lewat. Semenjak hebahnya kisah ini ditambah pulak pak Imam kampung sendiri pernah terserempak memaksa segelintir kaum hawa berhenti kerja di bandar dan hanya membuat kerja-kerja di kampung.

Kisah pak Imam terserempak dengan pontianak tersebut paling menjadi perhatian. Difahamkan ketika itu dia pulang dari melawat sahabatnya yang sedang uzur. Ketika melalui sebuah simpang sekitar jam 12, dia terserempak dengan pontianak tersebut dan kerana terkejut dia terpulas throttle motosikalnya. Akibatnya dia terlantar di hospital kerana dia dan motosikalnya terjunam ke dalam parit berhampiran.

Satu hari tu Kamal yang baru pulang ke kampung ketika cuti dikatakan ternampak Hassan, rakan lamanya menunggang motosikal yang mana tanpa disedarinya pontianak tersebut membonceng motosikalnya. Kamal cuba memberitahu Hassan tapi kerana rasa takut dia tak mampu berkata apa-apa.

Keesokkannya dia kebetulan bertemu dengan Hassan di warung. Ketika itulah dia mengambil kesempatan memberitahu Hassan apa yang dilihatnya malam tadi.

"Hassan, malam tadi aku nak beritahu kau tapi aku tak terpanggil. Seram aku dibuatnya," ujar Kamal.

"Kenapa? Kau pun nampak pontianak tu ke?" soal Hassan pula.

"Malam tadi aku nampak kau bonceng pontianak tu! Seram aku tengok. Rambut mengerbang, duduk belakang motor kau!" jelas Kamal membuatkan semua orang di warung terkejut.

Hassan segera melempang muka Kamal.

"Tu bini aku, baru balik kerja kilang. Jadi yang selama ni orang cerita pontianak jam 12 tu bini aku la ye? Mentang-mentang bini aku tak lawa, orang kata pontianak pulak!" marah Hassan sebelum bertindak pergi meninggalkan Kamal terpinga-pinga di warung tersebut.

p/s : Betul ke bini Hassan yang orang kata pontianak tu? Ataupun memang ada pontianak?

8 comments:

nama aku SHAR said...

ngekk betul.. hahaha... buat suspend ja.. adess.. cian bini dia.. haha...

zana said...

hahaha...

sis92 said...

eeee lempang kang hahah :P

Yatt S. said...

aduhai nye ponnn!!! hahaha. ok ini kelakar :) kesian bini Hassan.

Ungu Violet said...

kehkehkeh....smpai ati org ckp bini dia pontianak...hihi

nuruhuda_329 said...

huaaa...tetibe takot tgok gambar pontianak tu...cepat buat entry lain hahahaha saya penakot org nya huk3

D'Nur Suffi Shopalista said...

hahahaha.. name kampung tuh unik ler.. kampung limau mandarin.. kat mane tu erk?? :P

~Nana BamBam~ said...

hahaha,,kesian doh bini dia..aduyaii..mangangg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...