♪ KEPADA YANG ESA KU POHONKAN SEMOGA TEMPATMU DI SISINYA.. ♫

Saturday, 19 November 2011

Misteri Dapur Berhantu


Amri duduk menanti kedatangan Zahar, rakan karibnya yang tinggal nun jauh di utara tanahair. Sudah tentu perasaannya gembira kerana ini kali pertama Zahar datang berkunjung ke kampung halamannya. Kedatangan Zahar disambut dengan girang, dibawanya Zahar berjalan-jalan sakan.

Amri juga membawa Zahar berkunjung di sebuah kawasan pelancongan yang terkenal di kampung halamannya dan ternyata kunjungan Zahar tidak sia-sia. Malam itu Amri mempelawa Zahar tidur di rumahnya. Pada mulanya Zahar menolak kerana segan, lagipun Amri tinggal bersama ibubapanya. Tapi setelah dipujuk, Zahar akur. Lagipun dikhabarkan ibu dan bapa Amri tiada kerana ada urusan di Melaka.

Malam itu entah kenapa Zahar tak boleh melelapkan mata. Dipandangnya Amri sudah berdengkur sakan. Zahar cuba bergolek ke kiri dan kanan namun masih tak mampu melelapkan diri.
Tiba-tiba dia terdengar sesuatu yang mencurigakan. Zahar berdebar-debar, dia cuba mengejut Amri namun tiada respon. Bunyi bising itu datangnya dari dapur, lantas Zahar memberanikan diri melihat.

Perlahan-lahan kakinya melangkah. Zahar mengintai di balik tirai, alangkah terkejutnya dia melihat lembaga putih di dapur sedang membuka peti sejuk. Dek kerana takut, Zahar lari masuk ke bilik dan berselubung sambil menggigil seluruh badannya.

Amri yang sedang lena terkejut bila terasa Zahar melompat ke katil. Lantas dia bertanya kepada Zahar.

"Aku nampak pocong kat dapur kau la!" jawab Zahar terketar-ketar.

Amri terkejut, dia segera bangun mahu melihat. Belum sempat dia keluar, kelibat lembaga putih tadi menjelma di balik pintu.

"Ya Allah! Hantu! Hantu!" jerit Zahar ketakutan.

Tanpa berkata panjang, Amri melempang muka Zahar.

"Hantu kepala hotak kau, ni mak aku la!" jelas Amri.

"Bukan ke mak bapak kau pergi Melaka?" soal Zahar tak puas hati.

"Makcik baru je sampai. Lepas solat tadi terasa dahaga pulak, tu yang makcik ke dapur." jawab mak Amri.

Zahar terasa bengang tak terhingga dan barulah dia tersedar dia ketakutan sampai terkencing di dalam seluar. Adoyai!

4 comments:

Ungu Violet said...

pocong bukak peti ais eh...adoyai..:P

~Nana BamBam~ said...

bongok...sampai terkencing...cam budak kecik..hahaha

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

punye lah takotnye . sampai terkucil .. hehe :)

D'Nur Suffi Shopalista said...

waaaa.... sungguh misteri.. bukak peti sejuk nak cri bikarbonat drink ker ???? hehheee :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...